wtorek, 25 października 2016

POLAKIEM JESTEM

Wiersz nieznanego autora, przedrukowany z  młodzieżowego dwumiesięcznika
wydawanego przez Zespół Szkół Miejskich w Grajewie pt. OMNI MODO

Polakiem jestem,
Wiec wszystko, co polskie,
Jest w mojej naturze bliskie i drogie:
Słowiańska mowa, pieśni proste i  swojskie
I wiara w Ciebie, wszechmogący Boże.
Polakiem jestem,
Matki Polki synem,
Która miłości ojczyzny uczyła,
Choć dom swój ziemski dawno opuściła,
Mam dotąd w sercu jej dobrą nowinę.
Polakiem jestem,
Matki mojej wola,
abym swą miłość Polsce ofiarował,
Abym wierności Ojczyźnie dochował,
Służąc jej wiernie w dolach i niedolach.
Polakiem jesteś,
Więc wszystko , co polskie,
Przyjmij do serca jako dar matczyny,
Życie zaś będzie łatwiejsze i prostsze,
Jaśniejsze myśli, wznioślejsze czyny.
Polakiem jesteś,
Więc naucz polskości tych,
Co przychodzą na świat wokół ciebie,
Albowiem ucząc miłości Ojczyzny,
Masz ją na ziemi, będziesz miał i w niebie.
Czy to tylko ja miałem Matkę która uczyła 
miłości do Ojczyzny
Zbliża się 11 listopada Święto Niepodległości Polski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz