środa, 25 lipca 2018

ANNA RUDAWCOWA DZIECIOM



Romantyczna dusza wrażliwe serce, wsłuchana w odgłosy przyrody i wpatrzona w widoki z nad Niemna, to główne cechy charakteryzujące poetkę Annę Rudawcową. W harmonii z naturą, którą kochała, pisała swoje wiersze, bajki, kołysanki, opowiadania i inscenizacje zawierające naturalne ludzkie zachowania głównych postaci zaczerpniętych ze świata roślinnego i zwierzęcego.
Poetka nie spodziewała się, że wkrótce zamieni piękną przyrodę z nad Niemna na szary wyschnięty,  dziki, sybirski step. Tam wilki i inne stwory nie rozmawiały ludzkim głosem, bo i one straciły na tej Nieludzkiej Ziemi swój bajkowy ludzki głos.

U fryzjera
Kiedyś piesek - Bryś kudłaty
Tak do swego mówi taty:
- Wybacz, że ci czas zabieram
I chodź ze mną do fryzjera.
Nie ma rady! Tato - Brysio
Znalazł trochę czasu dzisiaj,
Więc na uszy wsadził czapkę,
Synka - Brysia wziął za łapkę,
Zaprowadził do fryzjera:
- Proszę ostrzyc kawalera!
Fryzjer - stare duże psisko
Szczerzy zęby: zrobię wszystko,
Chociaż to nie mały kłopot:
Synek ma na głowie szopę!
Ale jakoś damy radę!
Jestem majster wszak nie lada
Proszę wierzyć mi że dzisiaj
Już ostrzygłem pięknie misia.
Uczesałem również jeża
W kok wysoki niby wieża,
A milutką białą kotkę
Wygładziłam ślicznie szczotką.
Fryzjer macha nożycami
I w uśmiechu błyska kłami:
- Tu za uchem będzie loczek
Grzywkę zaczesze się na boczek,
Tu poprawię, a tu przytnę,
Tu szpileczką lekko przypnę,
Tu kokardkę dam niebieską
I odmienię całkiem pieska!
                         Anna Rudawcowa





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz